وبلاگ رسمی رضاپودینه

🌐Reza Pudineh officialpage🌐

وبلاگ رسمی رضاپودینه

🌐Reza Pudineh officialpage🌐

محیطی برای دسترسی به محتوای تخصصی و آموزشی و تحلیلی

پیام های کوتاه

۱۳ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

مهم ترین دلایل ترک شغل کدام اند؟

 

علاقه نداشتن به کار

این عامل می تواند تاثیر منفی بر سلامت جسمی، عاطفی یا روحی افراد داشته باشد.

 

عدم امکان رشد و پیشرفت در سازمان

در اینجا فرد نمی تواند به خواسته های خود برسد و در نتیجه در ادامه مسیر بی انگیزه می شود.

 

تغییرات جدید در زندگی

تشکیل خانواده یا دور شدن محل زندگی از محل کار، از عواملی است که می تواند منجر به ترک شغل کارمندان شود.

تکنیک برای تمرکز روی کار

 


 

1.حذف تمام موارد ایجاد حواس پرتی

اولین گام برای ایجاد تمرکز، کاهش یا حذف حواس پرتی است. اگر روی کارتان متمرکز شوید، اما تلفن تان زنگ بخورد، کسی درب اتاقتان را بزند یا همکارتان شروع به صحبت کند، همه این پارازیت ها، تمرکز کردن را برای تان سخت می کند. کدام تان می توانید زمانی که گوشی تان در حال ویبره رفتن است، روی کاری که در حال انجامش هستید، تمرکز کنید؟
الان می فهمید که چرا کتاب خانه یا اتاق مراقبه تا این اندازه ساکت است.
کتابخانه مخصوص به خود را بسازید:
- گوشی خود را در حالت ویبره قرار داده و در اتاقی دیگر بگذارید.

- درب اتاق یا محل کارتان را ببندید.
- یک نشان از اینکه کسی مزاحمتان نشود به ورودی اتاق تان نصب کنید. این گونه به بقیه می رسانید که در حل تمرکز هستید و دوست ندارید کسی مزاحمتان شود.
زمان خود را هدر ندهید و تا آنجا که می توانید مواردی که باعث حواس پرای تان می شود را حذف یا کم نمایید.

تاثیر شبکه های اجتماعی بر رشد کسب و کار

 

 

سال ها پیش شاید کسی باور نداشت که زمانی بستری به عنوان شبکه های اجتماعی به یکی از واجبات زندگی بشریت تبدیل شود. اما امروزه تقریبا می توان گفت شخصی را نمی توانید پیدا  کنید که اقلا در یک شبکه اجتماعی فعالیت نداشته باشد. در واقع امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ضریب نفوذ اینترنت در جهان ، شبکه های اجتماعی به ابزاری انکار ناپذیر تبدیل شده اند. به عبارت دیگر همین حضور پر شور کاربران علاقه مند به دنیای مجازی، باعث شده است تا بستر بسیار مناسبی برای بازاریابی در فضای اینترنتی فراهم شود.

شبکه های اجتماعی چگونه باعث رشد و پیشرفت کسب و کارها می شوند؟

با افزایش ضریب نفوذ شبکه های اجتماعی به تدریج بازاریابی از حالت محیطی و چهره به چهره فاصله گرفت و شکل جدیدی از خود را در محیط مجازی نشان داد. جالب آن که حتی تبلیغات محیطی جذاب مانند بیلبوردهای خلاقانه نیز بیشتر از آن که در دنیای حقیقی دیده شوند، در محیط مجازی به اشتراک گذاشته شده و لایک می شوند. با ظهور شبکه های اجتماعی و نفوذ انکار نشدنی این شبکه ها در ساختار های اجتماعی شاهد نقش پر رنگ آنها در تجارت الکترونیک نیز هستیم. عدم محدودیت در شبکه های اجتماعی و نقش آن ها در گسترش نوآوری ها موجب شده تا صاحبان مشاغل و کسب و کارها برای پیشبرد تجارت الکترونیک خود به این شبکه ها متوسل شوند.

9

دلیل استفاده

 از

 بیزینس پلن

 

چرا شما به بیزینس پلن نیاز دارید ؟

 شما از قبل برخی دلایل را می دانید، اما دلایل بسیار زیادی برای ایجاد یک بیزینس پلن وجود دارد که بسیاری از صاحبان مشاغل از آنها اطلاع ندارند. بنابراین، بیایید ابتدا دلایل کمتر واضح را بررسی کنیم و با دلایلی که احتمالاً قبلاً در مورد آنها را می دانید پایان دهیم.

 

  • شفــافیــت

نوشتن طرح توجیهی برای سازمان و یا یک سرمایه ‌گذار، به شما به این امکان را می‌ دهد که در مورد کاری که انجام می‌ دهید و جایی که می ‌رود، دوباره فکر نمایید.

شاید بسیاری از اطلاعات غیر اساسی موجود در آن سند، حتی در طی زمان پرینت گرفتنش، منسوخ‌ شده باشد، پس از کلیات طرح توجیهی به عنوان یک نقشه راه استفاده نمایید و نیاز نیست همه‌ چیز را مو به‌ مو مدنظر قرار ندهید.

 

رضا پودینه مشاور و مربی کسب و کار

مدلسازی فرآیند کسب و کار چیست؟

 

مدلسازی فرآیندهای کسب و کار نسبتا مفهوم جدیدی است. تغییراتی که این ابزارها می‌ توانند از نظر بهره ‌وری و بهینگی کسب و کار ایجاد کنند بسیار به کسب و کار شما کمک خواهند کرد.

 

درک مدلسازی فرآیندهای کسب و کار

مدلسازی فرآیندهای کسب و کار ابزاری است که در مدیریت کیفیت مورد استفاده قرار می‌ گیرد. مدل‌ های فرآیندی وضعیت فعلی فرآیندهای سازمان را به صورت ساده و رسمی نشان می ‌دهند. این کار از این جهت که به شما نشان می‌ دهد که چگونه می توان فرآیندها را بهبود بخشید مفید است.

همچنین از مدلسازی فرآیندهای کسب و کار برای ترسیم قدم ‌های مختلف یک فرآیند استفاده می ‌شود. معمولا مدل‌ های فرآیندی روی دو بعد زمانی تمرکز می ‌کنند، زمان حال بدون ایجاد تغییر و زمان آینده. در آینده تمامی تغییرات و بهبودها انجام شده‌ اند.

در این فرآیند ترسیم است که از ابزارهای مدلسازی فرآیندهای کسب و کار استفاده می ‌شود. می‌ توان از آن ‌ها برای ارائه گرافیکی فرآیندهای مختلف جهت نشان دادن بهبودهای خاص یا نقاط ضعف موجود استفاده کرد.

مدیریت تغییر چیست؟

 

مدیریت تغییر

پیاده سازی روش هایی است که فرآیندهای داخلی و خارجی سازمان

را دچار تغییر می کند.

این روش ها شامل آماده سازی و حمایت از کارمندان، ایجاد مراحل لازم

برای تغییر و نظارت بر فعالیت های قبل و بعد از تغییر جهت حصول اطمینان

از اجرای موفقیت آمیز تغییرات است.

 

از آنجایی که هر سازمان

منابع

ویژگی ها

و

استراتژی های

مربوط به خودش را دارد و هیچ دو سازمانی مشابه یکدیگر

نیستند بنابراین لازم است که مدیران برای انجام تغییرات در

سازمان از شیوه های یکدیگر استفاده نکنند بلکه بنا بر فرهنگ

سازمانی خود اقدام به تغییرات نمایند.

7 شاخص کلیدی

ارزیابی عملکرد فروش

 

 

  1. رشد فروش

رشد فروش مثبت در طی یک دوره زمانی خاص نشان دهنده این است که

شما اهداف فروش خود را برای رسیدن به یک رشد پایدار در کسب و کارتان

پیگیری می کنید.

 

  1.  هدف فروش

ارزیابی درامد واقعی در مقایسه با درآمد پیش بینی شده است. هدف باید بهبود

میزان فروش پیش بینی شده باشد.

مهارت خودآگاهی

| رضاپودینه | ۰ نظر

مهارت خودآگاهی

 

 

خود آگاهی چیست؟

خودآگاهی به معنی شناخت دقیق و درست از خود است.

کسی که مهارت خودآگاهی دارد می تواند خواسته ها،

ارزش ها، نقاط قوت، تقاط ضعف، احساسات و هویت

خود را پیدا کند.

 

اهمیت خودآگاهی

  • هرچقدر خودآگاهی بیشتری داشته باشید، راحت تر می توانید

احساسات خود را کنترل کنید.

  • تا زمانی که نقاط قوت خود را ندانید نمی توانید آن را بهبود

بخشید، همچنین تا زمانی که نقاط ضعف خود را نشناسید

نمی توانید آن را برطرف نمایید.

مدل سازی مالی

| رضاپودینه | ۰ نظر

مدل سازی مالــی

 

تعریف مدل سازی مالی

مدل سازی مالی به ایجاد نمایش انتزاعی صورت های مالی یک

سازمان اشاره می کند.

ایده ایجاد این مدل ها این است که تصمیم گیرندگان می توانند

تصمیمات خود را شبیه سازی کرده و در نهایت ثاثیر آن را بر

امور مالی سازمان ببینند.

مدل مالی به سازمان ها کمک می کند تا در شرایط مختلف،

درآمد و هزینه های خود را شبیه سازی کند.

به همین دلیل سازمان ها جهت اتخاذ تصمیمات بزرگ مانند

راه اندازی خط تولید جدید، ورود به بازارهای نو و یا دستیابی

برندینگ چیست؟

| رضاپودینه | ۰ نظر

برندینگ چیست؟

 

یکی از فعالیت های مهم مدیر برند در هر سازمان برندینگ

یا استراتژی برندسازی است که موجب افزایش آگاهی از برند

و تقویت جایگاه برند در ذهن مخاطب می شود.

برندینگ دانشی است که با برتری دادن به یک برند باعث

افزایش اعتبار و شهرت آن برند در بازار رقابت می شود.

این اعتبار و شهرت ارتباط مستقیمی با قیمت محصولات

آن برند و افزایش فروش دارد.