وبلاگ رسمی رضاپودینه

🌐Reza Pudineh officialpage🌐

وبلاگ رسمی رضاپودینه

🌐Reza Pudineh officialpage🌐

محیطی برای دسترسی به محتوای تخصصی و آموزشی و تحلیلی

پیام های کوتاه

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

استارت آپ زندگی من بخش اول





چند سال قبل من درگیر یک زندگی ساده بودم ،                                            

یک دانشجوی معمولی که برای بقای زندگی آرام خودم تلاش میکردم.

هرروز ناملایمتی هایی رو میدیدم .

در اوج این روزها بود که حس کردم زندگی واقعا ساده و بی آب و تابی دارم و این معضلی شده بود برای من .

کم کم دیگه از خودم ناامید شده بودم .

خلاء ارزو هامو میدیدم . یعنی یک نقطه رنگی ولی نامعلوم و گنگ بین آرزوهایی که داشتم .چطوری میتونم به این نقطه رخنه کنم ؟؟؟؟

دیگه از وضعیت خسته شده بودم و تصمیم گرفتم و رفتم دانشگاه .هرروز از صبح اول وقت وارد محیط کلاسها میشدم . توی سالن های کلاسها راه میرفتم و هر چند لحظه به یکی از کلاسهای در حال برگزاری سرکی میکشیدم .

میدیدم بین دانشجوهامون بعضیاشون از اعتماد و اعتبار بالایی برخوردارن.

یکی از شبا برگشتم خوابگاه  و خطاب به همه ی هم اتاقیام گفتم : بچه ها فلانی رو میشناسین دیگه معتبر ترین دانشجوی دانشگاه .من از همین الان تصمیم دارم تا اخر سال جایگاهم مثل اون باشه .

تصمیمم رو گرفته بودم  و هدف خودم و تعیین کردم . حالا یک ارزش جدید تو زندگیم وجو داشت .

زندگی انسانها از زمان دیر در جهت سهولت میرفت ولی زندگی من بعد گذر از  یک برحه ی سادگی و سهولت قرار بود وارد یک گرداب فعالیتی قرار بگیره .

هیچ علاقه ای به حضور توی کلاسهای درسی نداشتم ولی هیچوقت دست از مطالعه و یادیری برنمیداشتم . یه جورایی برای نمره و مدرک و این داستانهاش درسی رو نمیخوندم .

برای رسیدن به این هدف ناچیزم نشستم و فلسفه و علم و ریاضی و همه چیزایی که ازشون چیزی نمیدونستم و به هم بافتم .

مسابقات شتاب

| رضاپودینه | ۰ نظر

دومین دوره از مسابقات شتاب خراسان جنوبی در اسفندماه سال 1396 در دانشگاه صنعتی بیرجند برگزار گردید .

این مسابقات در سه روز در محل ساختمان اصلی دانشگاه صنعتی بیرجند برگزار گردید .

در این مسابقات بیش از 27 تیم دانشجویی از کلیه دانشگاهای استان شرکت کردند .

به گزارش ایسنا منطقه خراسان‌جنوبی، حسین مودی مسئول بوتاک و رئیس دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی بیرجند ۱۵ اسفندماه، در جلسه توجیهی تیم‌های شرکت کننده در دومین دوره مسابقه شتاب اظهار کرد: این مسابقه با هدف شناسایی توانمندی ایده‌های برتر برگزار خواهد شد. 
وی افزود: این مراسم با همکاری مرکز نوآوری و شتابدهی دانشگاه صنعتی بیرجند، پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی واداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برگزار خواهد شد.
وی افزود: 15 تیم مجوز حضور در مراسم اختتامیه را خواهند گرفت و  جوایز 10 میلیون ریالی حضور در شتابدهنده دانشگاه صنعتی به انتخاب منتور ها خواهد بود. 
رئیس دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی بیرجند با بیان اینکه منتورهای این دوره از مسابقه در سه تیم هستند، یادآور شد: از این تعداد، دو تیم از منتور‌ها مشاوره دادن به ایده های حوزه کامپیوتر را بر عهده دارند و یک تیم برای مشاوره دادن و کمک کردن به تیم هایی که ایده هایی غیر از حوزه کامپیوتر را دارند کمک خواهند کرد.
دانشگاه صنعتی بیرجند یکی از پیشگامان حوزه کارآفرینی خراسان جنوبی در سال گذشته با برگزاری بیش از 30 کارگاه تخصصی جامعه علاقه مند به حوزهکارآفرینی رابرای شرکت در این دوره از مسابقات آماده نمود که این کارگاههای آموزشی با بازخورد بالا و همکاری واحد های مختلف دانشگاهی و دانشجویی در مدت 6 ماه برگزار گردید .
در اختتامیه این مسابقات 15 تیم شرکت داشتند که با مشاوره ی منتورهای مختلف در حوزه های کارآفرینی و بازار یابی برای شرکت در برنامه اختتامیه که شامل 5 دقیقه ارائه ایده و 3 دقیقه پرسش و پاسخ بود آماده گردیدند .

مجله

| رضاپودینه | ۰ نظر



#حمایت ـ ازـکالای ـ ایرانی

حمایت از کالای ایرانی سبب پیشرفت ملی است و پیشرفت ملی خود مرهون پیشرفت اعضای جامعه است .

اما پیشرفت زمانی رخ میدهد که تولید کننده و مصرف کننده برای یکدیگر احترام قائل باشند .

در اینجا چنین درنظر دارم که احترام به مصرف کننده ایرانی لازمه حمایت از کالای ایرانی است .

اما این احترام چگونه بوجود می آید؟

در نظر بگیرید

در مورد ضرورت حمایت از تولید ملی بحثی نیست اما مصرف کننده ایرانی و داخلی حق دارد از تولید کننده ای حمایت کند که برای او بیشترین احترام را قائل است .به این معنی که تولید کننده برای مصرف کننده بهترین را بخواهد .

زماانیکه وارد بازار میشویم یک فروشنده برای فروش یک کالا از کلمه ای چون صادراتی استفاده میکند و در حقیقت به این مفهوم اشاره دارد که مصرف کننده خارجی نسبت به مصرف کننده داخلی از احترام بیشتری برخوردار است.

به باور من احترام به مصرف کننده داخلی یعنی فروشنده برای فروش از کیفیت محصول حرف بزند و تولید کننده نیز به احترام مصرف کننده داخلی و خواستن بهترین ها برای او گام برداردو محصولی با کیفیت را به بازار داخلی عرضه کند.

اما این خود نیازمند حمایت از تولید کننده داخلی است تا در مقابل محصول خارجی کمر خمیده نشود .

در حقیقت حمایت از حقوق تولید کننده و مصرف کننده داخلی توسط دستگاههای حاکمیتی و مجریان قانون پیش شرطی برای موفقیت تولید داخلی و حمایت از کالای ایرانی است.

رضا پودینه بهار 1397