وبلاگ رسمی رضاپودینه

🌐Reza Pudineh officialpage🌐

وبلاگ رسمی رضاپودینه

🌐Reza Pudineh officialpage🌐

محیطی برای دسترسی به محتوای تخصصی و آموزشی و تحلیلی

پیام های کوتاه

۳ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

استفاده از نام خانوادگی در برندسازی

شاید برای شما هم این پرسش پیش آمده باشد که آیا استفاده از نام خانوادگی و شخصی برای نامگذاری شرکت و انتخاب اسم برند کسب و کار شما، اقدامی درست است یا خیر؟

باید بگویم در تمامی دنیا، سال‌های سال است که افراد از نام‌ خانوادگی خودشان به عنوان برند کسب و کارشان و برای نامگذاری شرکت استفاده کرده‌اند و می‌کنند. برخی از آن‌ها نام و نام‌های خانوادگی کامل و برخی دیگر به صورت نام‌های ترکیبی بین دو  قسمت اسم یا نام دو شریک استفاده شده‌اند. در این مقاله قصد دارم به بیان چندین مثال ایرانی و خارجی انتخاب اسم برند با نام شخصی بپردازم.

هاکوپیان  (HACOUPIAN)

این برند معتبر ایرانی که آقای سومبات هاقوپیان آن را در سال 1349 تاسیس کرد، امروزه یکی از افتخارت صنعت پوشاک ایران محسوب می‌شود. این هموطن ارمنی که خودش یک خیاط حرفه‌ای بوده است، قدم به قدم کسب و کار خود را آغاز کرده است و ما امروز نتیجه بیش از 47 سال را می‌بینیم.  هاقوپیان با کمی تغییر به هاکوپیان برای انتخاب اسم برند خود، از نام خانوادگی شخصی‌اش استفاده کرده است.

البته مطمئنا به دلیل خاص بودن این نام که با نام‌های فارسی متفاوت و شبیه آواهای لاتین است توانسته یک نام خاص فامیلی باشد. این نام‌ تجاری جزو 100 برند برتر ایران است و امروز بیش از 24 شعبه درجه یک در سراسر ایران دارد. طرح لوگوی کالسکه و استفاده از رنگ طلایی و مشکی نیز محصولی تشریفاتی و پرسابقه را به مشتریان القا می‌کند

شرایط  متقاعدسازی در فروش غیرحضوری

امروزه رقابت در میان کسب و کارها شدت بسیاری یافته و دیگر مانند گذشته، مشاغل انحصاری چندانی وجود ندارد. تا همین چند سال قبل، در خیابان های اطراف محل زندگیتان، چه تعداد فروشگاه لباس زنانه وجود داشت؟ نهایتا ۲ یا ۳ فروشگاه. اما کافی است همین الان در اینستاگرام خود، کلمه لباس زنانه را سرچ کنید. ده ها فروشگاه و فروشنده لباس زنانه را در همان محل سکونت خود می یابید!

محصول شما یک کالای خواب باشد یا اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی، هیچ تفاوتی ندارد. شما باید بتوانید در میان انبوهی از رقبا، مشتریان زیادی را جذب کرده و آن ها را نسبت به خرید محصولتان مجاب کنید. چگونه؟ با تکنیک هایی که در ادامه معرفی می کنیم.

تکنیک انحصار

این یک اصل روانشناسی تجاری است که برای فروش محصول، باید آن را منحصر به فرد جلوه دهید. به نحوی با مشتری صحبت کنید که مطمئن شود، کالای مورد نیازش را تنها نزد شما می‌تواند پیدا کند و این شمایید که تأمین کننده نیاز او هستید.

ترس از تصمیم گیری را در مشتری کاهش دهید

هنگامی که یک پیشنهاد حداقلی به مشتری میدهید، او یک نفس راحت می کشد و با اعتماد به نفس بیشتر، نسبت به خرید محصولتان اقدام می‌کند. دکتر رابرت چالدینی برای فهم تأثیر کلمات در جذب مخاطبان، به بررسی نحوه کمک های مردمی برای کمک به بیماران سرطانی آمریکا، پرداخت. او از ۲ گروه مختلف خواست به جمع آوری کمک از میان مردم مشغول شوند.

پیشنهاد گروه اول این بود: آیا تمایل دارید با کمک مالی، ما را همراهی کنید؟

مهارت مذاکره در زندگی

مذاکره چیست؟

مذاکره شکلی از برقراری ارتباط با دیگران است که در آن به قانع کردن فرد مقابل می‌پردازیم و راهی است برای این‌که دیگران را متقاعد کنیم تا خواسته‌های ما را انجام دهند حال چه در زندگی فردی باشد و چه زندگی اجتماعی.

به گفته چستر کاراس: «چیزی که شایسته آن هستید را به دست نمی‌آورید، بلکه چیزی که برای آن مذاکره می‌کنید را از آنِ خود خواهید کرد

لازمه دانستن اهمیت مذاکره در چیست ؟

ما زمان‌هایی با دیگران مذاکره می‌کنیم که چیزی که می‌خواهیم و به آن نیاز داریم را نتوانیم به تنهایی به دست آوریم. به عبارت دیگر ما نیازمند فردی هستیم که در رسیدن به اهداف و خواسته‌ها ما را همراهی کند.

نوع دیگری از مذاکره نیز وجود دارد. زمان‌هایی که منافع‌مان توسط فرد دیگری در خطر بوده و باید با آن فرد برای بهبود بخشیدن به شرایط‌مان مذاکره کنیم.

برای رسیدن به موفقیت در تمام جنبه‌های زندگی فردی و اجتماعی خود باید فن مذاکره را بیاموزید. در ادامه دلایل اهمیت این مهارت مهم را برای‌تان نام خواهیم برد.