وبلاگ رسمی رضاپودینه

🌐Reza Pudineh officialpage🌐

وبلاگ رسمی رضاپودینه

🌐Reza Pudineh officialpage🌐

محیطی برای دسترسی به محتوای تخصصی و آموزشی و تحلیلی

پیام های کوتاه

5 روش برای تبدیل شدن به یک رهبر قوی

 

  1. احساسات خود را مدیریت کنید

احساسات شما منشا اصلی برای میزان انرژی‌تان در طول روز هستند. بنابراین احساس خوب برابر است با انرژی بالا و احساس باعث می‌شود انرژی پایینی داشته باشید. برای این‌که یک رهبر خوب باشید باید احساسات خود را مدیریت کنید. وقتی بتوانید انرژی خود را مدیریت کنید، احساساتتان را هم مدیریت خواهید کرد.

  1. مهارت‌های خود را توسعه دهید

اگر برای رهبری یک گروه یا یک تیم مهارت لازم را نداشته باشید؛ هیچ چیزی نمی‌تواند شما را به یک رهبر خوب تبدیل کند. بنابراین نه‌تنها نیاز دارید روزبه‌روز مهارت‌های تخصصی خود را گسترش دهید، بلکه همیشه باید دنبال توسعه و بروزرسانی مهارت‌های رهبری در خودتان باشید. به‌این‌ترتیب با گذر زمان از نظر شخصیتی و مهارتی رشد چشمگیری خواهید داشت.

  1. توانمندی‌های ارتباطی خود را بالا ببرید

سعی کنید بیاموزید که چگونه بدون پرس‌و‌جو و فقط با گوش دادن و نگاه کردن بفهمید در اطراف شما چه خبر است. یک رهبر خوب فقط یک سخنران قدرت‌مند نیست، بلکه خوب می‌شنود، خوب می‌بیند، با محیط اطراف خود به‌درستی ارتباط برقرار می‌کند و در یک کلام مهارت‌های ارتباطی بالایی دارد. برای تبدیل شدن به چنین فردی، پرسیدن از اعضای تیم را کم کنید و درعوض با حواس جمع‌تر و دقت بالاتری به محیط، اعضای تیم و عملکرد افراد همکارانتان توجه کنید.

رضاپودینه مربی و مشاور کسبو  کار

  1. رهبر خوب باشید و اشتباهات خود را بپذرید

فقط یک فرد قوی با اعتمادبه‌نفس بالا می‌تواند به‌راحتی بگوید من اشتباه کردم. گاهی اوقات افراد فکر می‌کنند پذیرفتن اشتباهات‌شان نشانه ضعف آن‌هاست؛ اما واقعیت خلاف این رفتار و تفکر است. این که شما اشتباهات خود را بپذرید و از آن‌ها فرار نکنید، نشان از صداقت و جسارت شما دارد. بنابراین با قدرت اشتباهاتتان را بپذیرید و همه توان خود را برای جبران خطاهایتان به کار بگیرید.

  1. یاد بگیرید استعدادها را شناسایی کنید

یک اصل مهم که رهبران بزرگ آن را بلد هستند، این است که می‌دانند چطور با افراد مناسب ارتباط برقرار کنند. افرادی که بتوانند استراتژی موردنظر آن‌ها را اجرایی کرده و این رهبران را به اهداف تعیین شده برسانند. البته استخدام افراد خبره و بااستعداد تنها بخشی از این فرایند بوده و بخش دیگر نحوه رفتار با چنین متخصصانی است. شما باید بدانید چطور افراد مختلف با پیشینه‌ها و توانایی‌های متفاوت می‌توانند به‌درستی کنار یک‌دیگر کار کنند. تشخیص اینکه چه افرادی کنار هم قرار بگیرند یا همکاری کمتری با هم داشته باشند تا خروجی تیم در بالاترین حد خود باشد، با شماست.

 

رضاپودینه مربی و مشاور کسب و کار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی