وبلاگ رسمی رضاپودینه

🌐Reza Pudineh officialpage🌐

وبلاگ رسمی رضاپودینه

🌐Reza Pudineh officialpage🌐

محیطی برای دسترسی به محتوای تخصصی و آموزشی و تحلیلی

پیام های کوتاه

تعهدکاری چیست؟

| رضاپودینه | ۰ نظر

تعهدکاری چیست؟

در یک تعریف کلی تعهد به کار یا تعهدکاری به عنوان میزان اشتیاق کارمند نسبت به وظایف خود در یک محل کار تعریف می‌شود. به زبان دیگر همان احساس مسئولیتی که فرد نسبت به اهداف، مأموریت و چشم اندازهای سازمانی که با آن در ارتباط است، دارد.

سطح بالایی از رضایت کارکنان در یک سازمان به تعهد شغلی و مشارکت در سازمان مربوط است. این نتایج منجر به عملکرد برتر کسب و کار می‌شود، که به نوبه خود منجر به افزایش سودآوری، بهره‌وری، حفظ کارکنان و بهبود کلی فضای کار می‌شود.

برای همگان واضح است که بیشتر موفقیت‌های بزرگ در این دنیا با پشتکار، سخت‌کوشی و فداکاری حاصل می‌شوند. اما همه این خصوصیات تنها در یک روز نشان داده نمی‌شوند.

فرد طی سالها این خصوصیات را به دست می‌آورد. در مورد سازمان‌ها نیز همین امر صدق می‌کند، اگر سازمانی انتظار داشته باشد که کارمندان عملکرد فوق‌العاده خوبی داشته باشند، در ابتدای امر وظیفه خود آنهاست محیط کاری امنی را فراهم کنند که به افزایش تعهد در کار کمک می‌کند.

چگونه تعهد به کار را بهبود ببخشیم

بهبود تعهد کاری فقط در یک روز اتفاق نمی‌افتد. برای به دست آوردن سطح بالاتری از تعهد در کار، زمان لازم است.

یک تیم قدرتمند بسازید: کار تیمی همواره بهترین نتیجه‌ها را در پی داشته است. سازمان‌ها باید طوری فرهنگ‌سازی کنند که کار گروهی در تیم آنها از اهمیت زیادی برخوردار باشد.

رضاپودینه مربی و مشاور کسب و کار

 

یک سازمان با راهکارهای متفاوتی می‌تواند این مهم را برنامه‌ریزی کند. به طور مثال استفاده از نظرسنجی یکی از این راهکار مناسبی به نظر می‌رسد. در این نظرسنجی‌ها، می‌توان تمام پاسخ‌ها و بازخوردها را ثبت کرد، سپس ارزیابی و تحلیل نمود و در مدیریت استراتژی‌های شرکت از آنها بهره برد.

به کارمندان خود بگویید که از آنها چه انتظاری دارید: کارمندان سخت کوش از جمله دارایی‌های یک سازمان هستند. بیشتر کارمندان می‌خواهند بخشی از داستان موفقیت سازمانی باشند که با آن در ارتباط هستند.

بنابراین، مهم است که اهداف، چشم انداز و مأموریت‌ها را به وضوح به کارمندان اعلام کنید. به این ترتیب کارمندان می‌دانند که سازمان از آنها چه انتظاری دارد.

شفافیت افکار حداقل در دوره تصدی مسئولیت کارمند با سازمان مهم است. با وضوح کلام، عزم راسخ برای کار و دستیابی به تعالی حاصل می‌شود.

 

رضاپودینه مربی و مشاور کسب و کار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی