وبلاگ رسمی رضاپودینه

🌐Reza Pudineh officialpage🌐

وبلاگ رسمی رضاپودینه

🌐Reza Pudineh officialpage🌐

محیطی برای دسترسی به محتوای تخصصی و آموزشی و تحلیلی

پیام های کوتاه

اهمیت تبلیغات در کسب و کار

 

درباره اهمیت تبلیغات در کسب و کار باید گفت تبلیغات دیجیتالی یک نوع بازاریابی و تبلیغات محسوب می‌شود. تبلیغات دیجیتال شامل تبلیغات آنلاین، تبلیغات اینترنتی، بازاریابی اینترنتی و موارد دیگری است. نقش تبلیغات در بازاریابی (نقش تبلیغات در فروش) رساندن پیام مناسب در زمان مناسب به افراد مناسب است. تبلیغات دیجیتالی تنها تبلیغی در توییتر، یاهو یا پینترست نیست. از ابزارهای تبلیغاتی اینترنتی برای بررسی، مدیریت، پیگیری، تجزیه و تحلیل و بهبود تبلیغات آنلاین استفاده می‌کند.

تحولات فناوری رسانه‌های جدیدی را ایجاد می‌کند که مصرف‌کنندگان اطلاعات متعدد و متنوعی را کسب می‌کنند. پیش از این ‌که مصرف‌کنندگان محصولات و خدمات را خریداری نمایند، می‌توانند بررسی محصولات را رویت کنند. همچنین می‌توانند توسط محیط آنلاین، قیمت و ویژگی را با یکدیگر مقایسه نمایند و بتوانند طبق آن، این موارد را انتخاب نمایند.

نقش تبلیغات بر میزان فروش محصولات

در حال حاضر نقش تبلیغات در بازاریابی و تاثیر تبلیغات در کسب و کار در بازاریابی روی فروش محصولات شرکت‌ها برای همه اثبات شده است. همه ما می‌دانیم که فقط تولید و فروش کالا نمی‌تواند در حال حاضر کافی باشد، حتی در صورتی که محصول از سطح کیفی بالایی برخوردار باشد باز ضروری است تا از روش‌های مختلف مردم را از وجود چنین محصولی آگاه کنیم.

با توجه به این ‌که امروزه مبحث رقابت از اهمیت بالایی بهره‌مند است و شاهد افزایش کسب‌وکارهای مختلف در زمینه‌های گوناگون هستیم در این بین می‌توان گفت تبلیغات موثر در کسب و کار کارآمد و زیرکانه عامل موفقیت در این رقابت هستند.

در حقیقت شرکت‌های موفق در به دنبال یافتن راهکاری موثر جهت به کارگیری در سیستم‌های بازاریابی خود هستند. در این راه شما باید با انواع سبک تبلیغات موثر در کسب و کار از جمله تبلیغات اینترنتی، تبلیغات محیطی، تبلیغات رسانه‌ای آشنایی لازم را داشته باشید. لازم به ذکر است که شناخت صحیح ابزارهای تبلیغات، بخشی از فرآیند مدیریت تبلیغات به شمار می‌رود در همین راستا مطالعه مقاله ” تبلیغات چیست ؟ ” می تواند کمک بسزایی در کار شما داشته باشد.

در حال حاضر با وجود اینترنت، شیوه های تبلیغات موثر تغییر فراوانی داشته‌اند. تبلیغات اینترنتی در بین کسب‌وکارها گسترش یافته و در نتیجه روش‌های سنتی تبلیغات تاثیر چندانی روی انتخاب‌های مردم ندارد. در نتیجه، بازریابی دیجیتال به عنوان یک روش نوین و در حال گسترش در بین سایر روش‌های بازاریابی است. نکته قابل توجه این است که تبلیغات باید در همه جا و تمام وقت در معرض دید مشتریان قرار گیرد.

در حقیقت هزینه‌ای که شرکت‌ها صرف تبلیغات می‌کنند بسیار زیاد است. مثلا شرکت‌های دارویی هزینه‌ای معادل دو برابر هزینه‌های تحقیقات واقعی را صرف تبلیغات خود می‌کنند و در بین شرکت‌های مختلف، شرکت‌های تولیدی از جمله اسباب بازی بیشترین هزینه را به تبلیغات اختصاص می‌دهند. بنابراین می‌توان به این نتیجه رسید که نقش تبلیغات در بازاریابی و توسعه‌ی فروش و افزایش سهم بازار بسیار تاثیرگذار است.

رضاپودینه مربی و مشاور کسب و کار

نقش تبلیغات اینترنتی در کسب ‌و کارهای مختلف چیست؟

در مبحث نقش تبلیغات در جذب مشتری باید بگوییم در حال حاضر تبلیغات اینترنتی مورد توجه بسیاری از مالکان کالا و خدمات قرار گرفته است. با گسترش اینترنت و نوع تاثیرگذاری آن موجب شده برخی از شرکت‌ها، تلاش‌های مربوط به تبلیغات سنتی را فراموش نمایند و تنها با تبلیغات مدرن، فعالیت‌های حرفه‌ای خود را برای دیگران معرفی نمایند. در این مطلب تلاش خواهیم کرد ابتدا با تعریفی ساده از تبلیغات اینترنتی ، ویژگی‌ها و ضرورت‌های مهم تبلیغات اینترنتی را از لیست‌وار بازگو کنیم و تبلیغات با بنر را مورد بررسی قرار دهیم.

تبلیغات اینترنتی

در صنایع متعدد، تعاریف‌های متفاوتی برای عبارت تبلیغاتی در نظر گرفته شده است اما در اکثر ‌آن‌ها مفاهیم مشترکی مورد توجه قرار گرفته است. این مفاهیم شامل موارد زیر هستند:

  • تبلیغات به معنای تلاش برای ایجاد یک ارتباط دوطرفه غیرمستقیم با مخاطب است.
  • تبلیغات موفق نیازمند پرداخت هزینه با هدف استفاده از امکانات ساخت و رسانه مناسب برای نشر آن است.
  • در واقع تبلیغات سعی دارند تا با ایجاد آگاهی و گاهی آموزش به روش‌های مستقیم و غیرمستقیم بر ذهن مخاطب اثر بگذارند.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که تبلیغات توسط رسانه‌های مختلفی قابل انجام است که می توان به روزنامه‌ها، مجله‌ها، تلویزیون، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد.

بعد از افزایش کاربردی اینترنت در سطح دنیا، استفاده از وب‌ سایت‌ها و وبلاگ به عنوان رسانه‌های جدید تبلیغاتی توجه اغلب شرکت‌ها را به خود جلب کرد و در اثر آن شیوه های تبلیغات موثر و راهکارهای جدیدی برای تبلیغات در اینترنت خلق شد.

ویژگی ‌ها و ضرورت‌ های مهم تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی از مزایای بسیار بالایی برخوردار است که در ادامه به این مزایا اشاره خواهیم کرد:

  • ایجاد ارتباط دوطرفه با مخاطب
  • ایجاد یک پیوند مستقیم به لیست محصولات
  • قابلیت هدف‌گیری ایستا و پویایی مشتریان
  • دسترسی شبانه‌روزی و جهانی
  • ارسال و نگهداری و آپدیت آسان
  • توانایی اندازه‌گیری و ردگیری بالا
  • قابلیت طراحی پیام اگهی و فروش
  • کاهش هزینه تبلیغات در اینترنت نسبت به دیگر رسانه‌ها
  • دستیابی به بازار جدید در حال توسعه
  • اطلاع‌رسانی کامل و جامع
  • نظارت و ارزیابی دقیق و بدون واسطه
  • ایجاد یک پیوند مستقیم به لیست محصولات

 

انواع روش‌ های نوین تبلیغات اینترنتی

با پیشرفت جامعه و نیاز به وسایل ارتباط جمعی، الکترونیک به صورت یک محصول اساسی درآمده است. در حال حاضر کمتر کسی پیدا خواهد شد که با اینترنت آشنایی کافی نداشته باشد. تمام اشخاص جامعه متناسب با نیازهای خود مجبور به استفاده از اینترنت هستند.

به همین دلیل وسایل هوشمند و گجت‌ها مانع ارتباط افراد با محیط شده‌اند و مرکز دید افراد فقط همین وسایل هوشمند شده است. به همین علت در چندین سال اخیر با توجه به نقش تبلیغات در بازاریابی (نقش تبلیغات در جذب مشتری) از این طریق بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین کسب‌وکارها نیازمند آشنایی با شیوه های تبلیغات موثر در این زمینه هستند.

 

رضاپودینه مربی و مشاور کسب و کار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی