وبلاگ رسمی رضاپودینه

🌐Reza Pudineh officialpage🌐

وبلاگ رسمی رضاپودینه

🌐Reza Pudineh officialpage🌐

محیطی برای دسترسی به محتوای تخصصی و آموزشی و تحلیلی

پیام های کوتاه

ارتباط با افراد مختلف

معمولا گفته میشود که توانایی برقراری ارتباط خوب با دیگران ، یعنی نفوذ به قلب آدم ها از جمله توانایی های انسان های توانمند و موفق است . با در نظر گرفتن این موضوع که موفقیت جلب نظر و کمک دیگران امری بسیار سخت و تاحدی ناممکن است ؛ درمیابیم که برقراری ارتباط با دیگران از چه درجه اهمیتی برخوردار است.

با این طرح میتوان گفت : برقراری ارتباط موثر با دیگران همچون هوا برای زنده ماندن برای موفقیت الزامی است.

به خاطر داشته باشید : اگر میخواهید هرچه بیشتر در مسیر موفقیت و خوشکامی قرار بگیرید ؛ باید ارتباطات موثر بیشتری را شکل بدهید.

 

برای اینکه بتوانید ارتباطات خود را موثر کنید باید به عوامل بسیار زیادی توجه داشته باشید . ارتباطات موثر از آغاز فرایند توسعه مهارت های فردی امری ضروری است و تا زمان دستیابی به اشتغال پایدار و ثروت آفرین نیز همچنان دارای اهمیت بالایی است .

از جمله در برنامه های تیمی و گروهی این امر " یعنی برقراری ارتباط موثر " به عنوان اولین و مهمترین اصل توسعه همکاری ها مورد نظر قرار دارد .

با نگاهی به فرایند ارتباط گیری ؛ یک فرایند ارتباط گیری به شرطی موثر میشود که کلیه عوامل موثر در ارتباط به درستی دخیل باشند .

سخن گفتن و فن بیان یکی از عوامل موثر در مسیر ارتباط گیری هست ، اما برخلاف تفکرات عموم قدرت بیانی تنها 10 درصد از تاثیر یک ارتباط را شامل میشود ، و یقینا ارتباط گیری موثر به چیزی بیشتر از یک مکالمه نیاز دارد.

تکنیک های ارتباط موثر با دیگران

اولین تکنیک : فعالانه گوش کنید

برقراری ارتباط خوب صرفا به خب حرف زدن شما ختم نمیشود ، برای اینکه بتوانید به درستی با دیگران ارتباط موثر برقرار کنید باید شنونده خوبی هم باشید .

معمولا ما انسان ها به صورت ذاتی از راه شنیدن بیشتر از حرف زدن میآموزیم ، به چهره خودتان نگاهی بیندازید ، یک دهان و دو گوش دارید . به وضوح بیانگر این مسئله است که بیشتر از آنی که حرف بزنید باید گوش کنید.

در باب سخن گفتن بارها و بارها چیز های متعددی گفته است .اما اینبار به شما راهکار هایی را میگویم که به واسطه آن میتوانید مخاطب را به خودتان جذب کنید .

نخست آنکه :  برای صحبت کردن با افراد به چشم های آنها نگاه کنید ؛

خودتان را در حال مکالمه با فردی در نظر بگیرید ، اگر زمانیکه شما صحبت میکنید فرد مورد نظر سرش مشغول کاری باشد ، مثلا گوشی موبایل خود را چک کند و یا اینکه مشغول نوشتن باشد چه حسی به شما دست میدهد ؟معمولا در این مواقع احساس خوبی نخواهید داشت . همین حس را برای خود و دیگران در نظر بگیرید.

دیگران نیز دوست ندارند که موقع صحبت کردنشان با شما ، شما مشغول کار دیگری باشید .

دوم آنکه : صحبت های مخاطب را با پرسیدن سوال چک کنید ؛ هرازگاهی سعی کنید با پرسیدن سوالاتی کوتاه در مورد وضعیت مکالمه و یا جملات مخاطب به او نشان دهید که به حرف هایش توجه کاملی دارید .

سوم آنکه : حالت بدنتان را در هنگام مکالمه در نظر بگیرید ؛ هنگامی که مخاطب شما صحبت میکند سعی کنید ژست هایی بگیرید که مخاطب احساس کند حواستان به او است ، به عنوان مثال کمی به آن فرد خم شوید و یا اینه مستقیم رو به آن فرد بنشینید. ( دیگر تکنیک ها را در زبان بدن جست و جو کنید)

چهارم آنکه : سعی کنید همواره در هنگام ارتباطتان با دیگران لبخند بزنید ، معمولا لبخند معجزه میکند .

نظرات  (۱)

  • نجمه فقیهی
  • 💎💎💎💎💎👌

    عالی استاد 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی