وبلاگ رسمی رضاپودینه

🌐Reza Pudineh officialpage🌐

وبلاگ رسمی رضاپودینه

🌐Reza Pudineh officialpage🌐

محیطی برای دسترسی به محتوای تخصصی و آموزشی و تحلیلی

پیام های کوتاه

ماتریس آنسوف

| رضاپودینه | ۰ نظر

ماتریس آنسوف

 

یکی از مهم ترین ابزارهای بازاریابی می باشد و به کسب و کارها

کمک می کند تا وضعیت فعلی و آنی خود را تحلیل و بررسی کنند.

 

در ماتریس آنسوف

4 استراتژی وجود دارد که در ادامه به تعریف هرکدام خواهیم پرداخت.

 

نفـوذ در بازار

کم خطر ترین نوع استراتژی است که در آن نفوذ به بازار، تبلیغات محصول

و در نتیجه افزایش فروش اهمیت دارد.

 

توسـعه محصول

در اینجا محصول جدیدی تولید می شود و سازمان به دنبال این است که این

محصول را به مشتریان خود معرفی کند.

این نوع استراتژی ریسک متوسطی دارد.

 

توسـعه بازار

تحت استراتژی توسعه بازار سازمان محصولات موجود خود را به بازارهای

جدیدی که وجود دارند، می فروشند.

 

تنــوع

شامل فروش محصولات جدید به بازارهای جدید و از آنجایی که سازمان با

محصول و بازار هدف آشنایی ندارد، پرخطر ترین نوع استراتژی می باشد.

 

در آخر اینکه مدیران باید تصمیم بگیرند که بسته به شرایط سازمان و کسب و کار

خود، کدام یک از چهار استراتژی گفته شده برای آنها مزایای بیشتری و ریسک

کمتری دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی