ماتریس آنسوف
ماتریس آنسوف
یکی از مهم ترین ابزارهای بازاریابی می باشد و به کسب و کارها
کمک می کند تا وضعیت فعلی و آنی خود را تحلیل و بررسی کنند.
در ماتریس آنسوف
4 استراتژی وجود دارد که در ادامه به تعریف هرکدام خواهیم پرداخت.
نفـوذ در بازار
کم خطر ترین نوع استراتژی است که در آن نفوذ به بازار، تبلیغات محصول
و در نتیجه افزایش فروش اهمیت دارد.
توسـعه محصول
در اینجا محصول جدیدی تولید می شود و سازمان به دنبال این است که این
محصول را به مشتریان خود معرفی کند.
این نوع استراتژی ریسک متوسطی دارد.
توسـعه بازار
تحت استراتژی توسعه بازار سازمان محصولات موجود خود را به بازارهای
جدیدی که وجود دارند، می فروشند.
تنــوع
شامل فروش محصولات جدید به بازارهای جدید و از آنجایی که سازمان با
محصول و بازار هدف آشنایی ندارد، پرخطر ترین نوع استراتژی می باشد.
در آخر اینکه مدیران باید تصمیم بگیرند که بسته به شرایط سازمان و کسب و کار
خود، کدام یک از چهار استراتژی گفته شده برای آنها مزایای بیشتری و ریسک
کمتری دارد.