وبلاگ رسمی رضاپودینه

🌐Reza Pudineh officialpage🌐

وبلاگ رسمی رضاپودینه

🌐Reza Pudineh officialpage🌐

محیطی برای دسترسی به محتوای تخصصی و آموزشی و تحلیلی

پیام های کوتاه

graphics

| رضاپودینه | ۰ نظر
 بسم تعالی

موضوع این پست : آشنایی با شغل هایی که اکثر گرافیست ها انتخاب میکنند .

گرافیک صنعت جذاب و پر از زیبایی است . افرادی که خلاقیت را با توانایی و مهارت و استعداد ترکیب میکنند و نتیجه همه این ها میرسد به محصولی منحصر به فرد .
گرافیک در واقع واحد بصری است ، آنچه ما میبینیم و گرافیست شخصی است که محتوایی تولید میکند که جذابیت داشته و جلب نظر کند .

در امور گرافیکی خوشبختانه کارهای ساده و کوچکی مثل طراحی و ساخت پوستر ها و بنر ها را در نظر بگیرید تا نمونه هایی از انواع طرح لوگو های صنعتی را داریم که موسسات و شرکت ها از آنها استفاده میکنند .

مثلا وبلاگ بیان را در نظر بگیرید :
لوگوی این وبلاگ یک کار گرافیکی منحصر به فرد است .ترکیبی از جذابیت و زیبایی و از همه مهمتر ارتباط عمیق این طرح با نوع کار .


خوشبختانه هر مجموعه کوچک و یا بزرگی که در بازار ها شروع به فعالیت میکند نیازمند خلاقیت طراحان گرافیک هست . در واقع عملکرد طراحان با ایده های خاصشان در اکثر موارد تعیین کننده نوع و قدرت مانور خیل عظیمی از خدمات و محصولات هستند .

بعضی از کارهایی که گرافیست ها انجام میدهند :

طراحی و ساخت لوگو و آرم و نشانه
تمام مجموعه های موجود در جامعه اعم از تجاری و اداری و صنعتی و مردمی دارای نشانه و لوگو هستند و همین امر سبب ترویج و توسعه کار در این حوزه میشود .
طراحی و صفحه آرایی نشریه و روزنامه
نشریه و روزنامه های مختلف که ما هر روز در دست میگیریم و میخوانیم دارای اصول طراحی است که نیاز به یک طراح خبره دارد .
طراحی پوستر و بروشور
مسابقات ، کنفرانس ها و سمینارها و جلسات عمومی همه و همه دارای ابعاد گوناگونی برای طراحی و تهیه انواع پوستر ها و بروشور ها هستند . اکثر ادارات و سازمان ها و مجموعه های موجود برای معرفی خود اقدام به ارائه بروشور میکنند و اکثر محصولات به همراه خود روشور معرفی دارند .
طراحی طرح های صنعتی
یکی از بزرگترین و رو به رشد ترین قسمت های صنعت گرافیک این روز ها طراحی صنعتی است . طراحی صنعتی در واقع به مفهوم و معنای تولید هویت تجاری و برند سازی تصویری و بصری برای محصول و یا خدمات یک مجموعه است .
طراحی دکوراسیون
دکوراسیون داخلی فضا های تجاری ، اداری ، مسکونی و ... این روزها از نظر مالکان دارای اعتبار و ارزش فراوانی است و این مورد سبب توجه به طراحی دکوراسیون و به نسبت در آمدشان رو به رشد است .
تدوین و ساخت تیزر و ویدئو
تیزر های ویدئویی دارند جای خود را در زندگی روزانه ما باز میکنند و نرم افزار هایی مانند اینستاگرام و محیط هایی چون یوتیوب و اپارات هم مکانی برای انشار این محتوا هستند .  سازندگان این محتوا باید از مهارت های خاصی برخوردار باشند .
طراحی شخصیت و ساخت شخصیت
شخصیت های انیمیشینی و گرافیکی دیگر دارند جای شخصیت های حقیقی را میگیرند .
بازی سازی و تولید محتوای انیمیشین
بازی و صنعت گیم برای اعضای دنیای گرافیک فضایی فوق العاده و دارای جایگاهی والا است.

هر یک از این موارد را به تنهایی و جدا در پست هایی مجزا توضیح خواهم داد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی