وبلاگ رسمی رضاپودینه

🌐Reza Pudineh officialpage🌐

وبلاگ رسمی رضاپودینه

🌐Reza Pudineh officialpage🌐

محیطی برای دسترسی به محتوای تخصصی و آموزشی و تحلیلی

پیام های کوتاه

markiting

| رضاپودینه | ۱ نظر

این روزها ، یک سوپرمارکت متوسط در وسط شهر بیش از 10000قلم از انواع نام تجاری را در قفسه های خود عرضه میکند و این در حالی است که یک مصرف کننده ایرانی در حالت عادی اقلام

ضروری خود را تنها از بین چند نوع خاص و برند تجاری خاص انتخاب میکند که این تنها میتواند شامل 50 الی 100 نام تجاری باشد .یعنی بقیه برند های تجاری موجود در جایگاه و گزینه انتخاب نیستند و در سبد 70درصد مصرف کنندگان قرار نمیگیرند.

و این موضوع باعث این مسئله میشود که مدیران شرکتهای تولید کننده این اقلام باید تمام توانایی خود را صرف کنند تا بلکه بتوانند برای قرار گرفتن در سبد کالای مصرف کنندگان واین گروه راهکارشان را تمایز میبینند.

و علیهذا در این گستره زمانی که حجم رقابت ها در سطح داخلی و بین المللی فشرده شده است و بازارها جولانگاه فراورده های مختلف شده اند همه برای به دست اوردن مشتریانی واحد در تلاشند.و زیر بنای اصلی این تلاشها در عصر حاضر را میتوان تمایزی در نظر گرفت که راهبردهای بازاریابی

را در بسیاری از شرکت ها ایجاد نموده است.

این اصل را در نظر بگیرید ه مصرف کنندگان امروزی با انفجاری از گزینه ها برای انتخاب مواجه هستند و ویژگی های یک محصول در کوتاهترین زمان توس رقبا کپی برداری میشود و فراورده های مشابه که تنها دارای تمایزات کمی هستند بازار را فرا میگیرند.

بنابراین شرکتی که نتواند فراورده و محصول یا خدمات خود را از دیگر رقبا متمایز کند شانسی برای کسب موفقیت نخواهد داشت. اما چالش بزرگ این روزها ایجاد تمایزی عظیم است که راهبرد هارا تغییر دهد

شاید تمایز بر حسب اتکا به خلاقیت و کاهش قیمت ها  و کیفیت های بالا امری دشوار باشد که رقبای شما به تنهایی و راحتی میتوانند با امکانات ویژه خود به آن دستیابند اما راههای ساده ای از تمایز را نباید فراموش کرد . راهکارهایی که دروقع عواطف احساسات و دیدگاههای مشتریان و مصرفکنندگان را هدف قرار میدهد .

ساده ترین راه ایجاد تمایز  را میتوان در بسته بندی ها تبلیغات ها و روش های ترویج فروش در نظر گرفت.

راهبرد هایی که در بازار های شلوغ امروز میتواند ذهنیت های را تغییر دهد و راهگشای فروش بی نظیر شرکت شما بشود.

این راهبردها امروزه در چند مورد خاص اینگونه مطرح میشوند : طراحی منحصر به فرد " طراحی صنعتی روی محصولا تخصصی "

معرفی به روش نوین:

روشهای نوین بازاریابی و معرفی محصولات را در عصر حاضر بیاموزید و از آنها برای معرفی محصولات و خدمات و فراورده ها خود استفاده کنید.

تبلیغات به روش عامه پسند:

تبلیغاتی که این روزها  در هر کجا میبینیم یک روند تکراری است شما متمایز تبلیغ کنید . خودتان را بشناسید نیاز ها را بشناسید و مردم را بشناسید و سپس تبلیغات برای مردمی داشته باشید که میشناسید.

ورود به محیط رقابتی در بازارهای مجازی:

"تبلیغات مجازی منحصر به فرد برای خود ایجاد کنید "

روش های جدید فروش محصولات :

دنیای ارتباطات را برای فروش محصولات خود در نظر بگیرید و محصولاتتان را برای این دنیا به روشهای جدید عرضه کنید و به فروش برسانید .

تمایز در نوع بسته بندی :

به خاطر داشته باشیم نوع بسته بندی محصولاتمان را همیشه منحصر به فرد طراحی کنیم به گونه ای که در قفسه طولانی مغازه ها و بازار های شلوغ خود نمایی کند .

نیازهای بلقوه مشتریان:

 " تمرکز بر روی گرینه های نیاز مشتری و مصرف کندده که خود انها از ان اطلاع ندارند" مثلا اکثر مشتریان به نیاز مبرم به امگا 3 اطلاع ندارند و روغن هایی که دارای این گزینه هستند در سبدهای کالای آنها قرار گرفته اند .

محصولتان را جذاب ارائه دهید :

محصولی را که ارائه میدهید حداکثر این است که جدای از ماده مصرفی سرگرمی هم داشته باشد و ذهن مخاطب را جذب کند .

رضاپودینه/دیماه 1396

نظرات  (۱)

  • سجّاد رحیمی مدیسه
  • تمایز باید منطقی و مبتنی بر واقعیات بازار باشد تا بازاریابی به شکل اثربخش صورت پذیرد
    پاسخ:
    یک تمایز واقعی تنها گزینه توسعه در بازار های متلاتم این روز هاست اما متاسفانه تمایز در ایران در اکثر موارد به جای گزینه های برتری همچون کیفیت حول کاهش قیمت میچرخه . اما حرف شما کاملا صحیحه 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی